نتایج جستجو برای عبارت :

جنس موهوم هوس

رنگ پر ریختهٔ الفت گلزار توایم
جسته‌ایم از قفس خویش و گرفتار توایم
خاک ما جوهر هر ذره‌اش آیینه‌گر است
در عدم نیز همان تشنهٔ دیدار توایم
مرکز دیده و دل غیر تمنای تو نیست
از نگه تا به نفس یک خط پرگار توایم
اشک و آه است سواد خط پیشانی شمع
همه وا سوختهٔ سبحه و زنار توایم
پیش ازین ساغر الفت چه اثر پیماید
می‌رویم از خود و در حیرت رفتار توایم
دامن عفو حمایتکدهٔ غفلت ماست
خواب راحت نفس سایهٔ دیوار توایم
جنس موهوم هوس شیفتهٔ ارزش نیست
قیمت ما همه این
فیلم《این خانه متروک است》دیالوگی داشت که 《اون لگیت》خطاب به 《الوا》که خیال پردازی هایش کورش کرده بود میگفت:(یه روز یه گربه که زیر افتاب دراز کشیده بود خواب دید که یه مَرده که زیر افتاب خوابیده و و داره خواب میبینه که یه گربه ست که دراز کشیده..گربه وقتی که از خواب بیدار شد دیگه نمی دونست که یه مرده که داره خواب میبینه یا یه گربه ست که از خواب بیدار شده..)همیشه در ذهنم همین است که من هم همان گربه ام و تمام اطرافیانم !واقعا چقدر قبول واقعیت میتوان
دوستان بظاهر دشمن/وجه تشابه دیگر منصورهاشمی با احمد بصری
 
دشمنان تشیع را بشناسیداینجا کسی خیرخواه شما نیست
جریان انحرافی موسوم به نهضت بازگشت به اسلام با سرکردگی شخصی موهوم به نام #منصور_هاشمی با ارائه مطالبی انحرافی سعی در انحراف عده ای از شیعیان داشته و در آنطرف هم جریان موسوم به یمانی با سرکردگیاحمداسماعیلبصری مدتی است تلاش دارد تا شیعیان را منحرف کند. 
البته این دو جریان به ظاهرا باهم در اختلاف هستند و همدیگر را قبول ندارند اما در ای
اومدم پست‌های این بلاگ رو خوندم انگار من اینا رو ننوشتم؛ انگار "منـ"ی که بقیه می‌شناسن اینا رو ننوشته. گمون کنم اینجا غمگین‌ترین و خالص‌ترین حرف‌هام رو می‌نویسم. غمگین‌ترین و تلخ‌ترین و سخت‌ترین و نگفتنی‌ترین حرف‌هام رو اینجا نوشتم. "من"ترین منِ ممکن همین‌هاست که می‌بینید. ضعیف‌ترین نسخه از من!

میتوان ساعات طولانی
با نگاهی چون نگاه مردگان، ثابت
خیره شد در دود یک سیگار
خیره شد در شکل یک فنجان
در گلی بیرنگ، بر قالی
در خطی موهوم، بر دی
بسم الله الرحمان الرحیم
شروع بررسی سن عایشه و اثبات قاطع افسانه بودن خردسالی او هنگام ازدواج با سیدنا و حبیبنا محمد صلوات الله علیه و آله و سلم
مقدمه: به مدد الهی و با توجه به منابع معتبر  تاریخی روایی قصد داریم که افسانه و دروغ بودن خردسالی عایشه هنگام ازدواج با پیامبر (ص‌) ، این تبانی بزرگ و فضلیت تراشی موهوم برای عایشه را بررسی کنیم و شبهه را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم....

ادامه مطلب
یادمه ۱۳_۱۴ سالم بود که با مامان و بابا و رضا و مهدی رفتیم حج عمره. اول هم رفتیم مدینه...
یادش به خیر. تنهایی توی مسجدالنبی نشسته بودم. یه دختری کمی جلوتر نشسته بود. هر دومون هم قرآن جلومون باز بود. من خسته شده بودم از خوندن ولی اون طوری صفحات رو تند تند ورق می‌زد که به منم انرژی می‌داد برای ادامه. برای همین سعی کردم خودم رو بهش برسونم. منم هی تند تند می‌خوندم ولی به یه جایی رسید که دیگه بریدم! جالب اینجا بود که اون دختر نه تنها خسته نشده بود، حتی
بیشتر آن چه که در فرقه ی ما مرسوم استسائلی کردنِ از فاطمه ی معصومه استدختر بابِ حوائج شدنش حکمت داشتچون کریمه شد و بر باب کرم موسوم استچه مقامی است که معصوم "فداها..." گوید؟!شأن او شأن امام است که نامعلوم استاوج خوشبختی ما کلبِ سرایش شدن استهر کسی نیست سگِ فاطمه، بختش شوم استچهارده نور به دل دارم و این بانو همخواهر حضرت خورشید در این منظومه استنام زوار حریمش که بهشتی شده انددر میان صحف مادر او مرقوم استهر کسی عرض ارادت به مقامش نکنداز عنایات غ
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
از میان دام های شیطان، بدلی و سؤظن به همسر پر مشتری ترین دام است
شیطان به این وسیله مومنان را به عمیق ترین دره های ضلالت و تباهی سقوط میدهد.
دره های که خروج از آنان به سادگی امکان پذیر نیست....
شخص مومن با دیدن صحنه‌ای یا حرکتی یاشنیدن دروغی به شخص مقابل که اکثریت همسرش می‌باشد شک میکند.وقتی شک کرد شیطان پایه شک او را با تلقین به شخص،و وسوسه شدید مخاطب به فراموشی حرفهای ضد ونقیض دروغ و ت
این سوال برام پررنگ تر می‌شه که چرا قدیس‌نمایی باید حکومت رو بخواد، وقتی که حتی حدس بزنه به جماعتی زیر پرچمش ظلم می‌شه، اصلا چرا سنگ نجات‌دهنده رو به سینه بزنه؟البته این سوال‌هام اگه اون صفت قدیس‌نما توشون نبود پاسخ راحتی داشت، مثلا خیلی راحته بفهمی چرا یک فرد با ساختن یک امید، یک دورنمای موهوم، به مردم حکومت می‌کنه. چون این راحت ترین راه برای مکیدن جماعته، آرمانی نه قابل دستیابی و نه شفاف، بل متکی به زمانی نامعلوم. مشخصه چرا حکومتی که
دانلود صوت شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی_ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها _ شهادت حضرت ۹۸
بیشتر آن چه که در فرقه ی ما مرسوم استسائلی کردنِ از فاطمه ی معصومه استدختر بابِ حوائج شدنش حکمت داشتچون کریمه شد و بر باب کرم موسوم استچه مقامی است که معصوم "فداها..." گوید؟!شأن او شأن امام است که نامعلوم استاوج خوشبختی ما کلبِ سرایش شدن استهر کسی نیست سگِ فاطمه، بختش شوم استچهارده نور به دل دارم و این بانو همخواهر حضرت خورشید در این منظومه استنام زوار حر
بچه های کوی اساتید میگویند: هر روز که از کنار پنجره های خوابگاه رد بشوی به راحتی میشود یک گونی ته سیگار جمع کرد!
چند وقت پیش یکی از دوستان فهمید که من کنوری ام و باتعجب پرسید: سیگاری شدی یا نه؟
گفتم یعنی چه؟
با تعجب و حیرت گفت: آخه غیرممکنه! خیلی ها سیگاری میشن...
اشکال مردم من، خانواده های محترم و نامحترم این است که مطلق پندار هستند. عزیزان دلم، همه ظرفیت و گنجایش این حجم درس خواندن را ندارند. واقعا باور کنید موفقیت و پول در دانشگاه نیست. به خاطر
[Forwarded from M . J Farokhi]بنام خدامبارزه ، متولی ،     مبارزه متولی  ،   متولی مبارزه      البته همه واژگان معنای خودشان را دارند . اصلا اگر اینطور نبود واژه نمی شدند .  مثلا همین واژه مبارزه معلوم است باید ضد باشد . باید با موضوعی به مقابله برخیزد  . اگر اینطور نباشد که مبارزه نیست . حالا اگر مبارزه نکرد خوب پس چیست ؟    اینطور فهمیدم مبارز که مبارزه نکرد متولی است .  و در اینجا به این کشف رسیدم که مبارز میتواند متولی بشود . اصلا متولی بود ، مبارز نام
ما آدمیان مدرن هرچه پیشتر برویم از غرابتمان کاسته می­ شود و هرچه بگذر دیگر چیزی ما را شگفت­ زده نمی­ کند و در نهایت همه چیز برایمان دلپذیر می­ شود. اینجا نقطه­ ای است که به فرهنگ تاریخی نامگذاری شده است.روشن ­تر صحبت کنم؛ توده ­ی سیاه، سیال و چرکین داده­ ها و آواز غریب و وحشتناک دانستی­ ها آنقدر زیاد است که آدمی چاره ­ای جز خریت ندارد. هر کجا آدمیان تیزبینانه نگریسته ­اند مفهومی دیگر در کنار خریت نمایان گشته است، تنفر و تهوع.منظور من آن است که
 
متاسفانه مخالفان استاد رائفی پور وقاحت و بی شرمی رو از حد گذروندن و چند وقتی است با ساختن اکانت هایی موهوم قصد تخریب ایشان رو دارند برای نمونه با وجود تذکرهای مکرر موسسه مصاف ایرانیان و همچنین کاربرهای دیگر برای عوض کردن اسم  اکانتی که در تصویر می بینید و پاک کردن توییتش ، اما ظاهرا قصد این اکانت هزینه سازی برای استاد رائفی پور هست و توسط افراد معلوم الحالی ساخته شده که بعدها قراره به همین اکانت ها استناد کنن
در جریان هستید که اسم رمز حمل
بسم الله الرحمن الرحیم
ششمین کتاب از مجموعه ی جستارهای روایی انتشارات اطراف، تازه ترین کتابی ست که خواند ام. کتاب هیچ چیز آنجا نیست، پنج جستار از نوشته های انی دیلارد درباره صداهایی ست که از طبیعت نمی شنویم.جستارهای روایی به متن های غیر داستانی گفته می شود که لحنی شبیه به زبان شفاهی دارند. جستارهای روایی لحن صمیمی و صادقانه ای دارند و از طنزی ظریف نیز بهره می گیرند. نویسنده ی جستار روایی روایت شخصی خود را از اتفاقات شرح می دهد، تجربه های خود
"افکار پوچ! باشد، ولی از هر حقیقتی بیشتر مرا شکنجه میکند. آیا این مردمی که شبیه من هستند، که ظاهرا احتیاجات و هوا و هوس مرا دارند، برای گول زدن من نیستند؟ آیا یک مشت سایه نیستند که فقط برای مسخره کردن و گول زدن من به وجود آمده اند؟ آیا آنچه که حس می‌کنم، می‌بینم و می‌سنجم سرتاسر موهوم نیست که با حقیقت خیلی فرق دارد؟"صادق هدایت
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرها
تصمیم گرفته‌م براتون از زندگیم بگم. مدت‌هاست که ازش حرف نزدم، پس به مرور زمان و طی چندپست می‌نویسمش.
 توی دوره‌ی المپیاد، اوضاع بد نبود. اوایلش آدما باهام مهربون بودن. احساسِ مووان داشتم و خوشحال بودم و حس می‌کردم که دیگه می‌تونم بگم دلم برای خودمه؛
تا وقتی که فشارایِ جنسیتی شروع شد‌. یادم میاد که ساعتِ نهار بود، همه سلف بودن، من بدوبدو از سلف اومده بودم بیرون به سمتِ جایی که درختا هستن و حس می‌کردم کسی با لگد زده به پشتِ زانوم. دیگه نمی
در ادامه مطلب قبل باید بگویم نه تنها طراحی صنعتی بلکه همه ی علوم چه دانشگاهی و حوزوی به دنبال ایجاد زندگی مطلوب تر هستند. دعوا بر سر تعریف واژه ی مطلوبتر و بهتر در این ترکیب است. زندگی مطلوب یک ایرانی با یک چینی، آمریکایی یا آفریقایی تعریف یکسانی دارد؟! وقتی برای کسی زندگی مطلوب تر می شود که به زندگی ایده آل او نزدیک تر شود. برای یک جامعه  #زندگی_ایده_آل یعنی  تحقق #فرهنگ_آرمانی در آن جامعه! امکان ندارد رفتاری در جامعه رخ دهد و بر فرهنگش تاثیر ن
   ذهن اسکیزوفرنیک دارم. از آن‌هایی که چیزهایی می‌سازد و بعدتر با همان ساخته‌ها زندگی می‌کند. چهره‌های معلقی می‌بینم. روزهای اول تکان نمی‌خوردند، ۳۰-۴۰ ثانیه‌ای تماشایشان می‌کردم. گذر زمان را حس نمی‌کردم. جزئیات چهره را با دقت نگاه می‌کردم. از این که ذهنم می‌توانست با این ظرافت چنین موجودی را بسازد تعجب می‌کردم. چهره‌ها گاه ترسناکند، گاه زیبا. فرقی نمی‌کند چه می‌بینم، همیشه دو تا چشم هستند که مستقیم در چشمانم نگاه می‌کنند. آخرین
نی دیر جای ما شد نی کعبه متکا شد
در هرکجا رسیدیم ثابت قدم نبودیم
همت چه سر فرازد اندیشه بر چه نازد
اینجا صمد نگشتیم آنجا صنم نبودیم
...
یادم آمد در رهت ذوق ز سر غلتیدنی
همچو اشک خویش از سر تا قدم، پهلو شدم
....
دست و پا گم کرده ی شوق تماشای تو ام
افکند یارب سر افتاده در پای تو ام
اینکه رنگم میپرد هر دم به ناز بیخودی 
انجمن پرداز خالی کردن جای تو ام...
هیچکس آواره گرد وادی همت مباد
مطلب نایاب خویشم بسکه جویای تو ام
کیست گردد مانع مطلق عنانی* های من
موجِ
خیاطی وارد شهر شد و به پادشاه پیشنهادی ویژه داد: بهترین لباس دنیا را برایت می دوزم. این لباس را فقط حلال زاده ها می توانند ببینند. پادشاه با خوشحالی موافقت کرد.
بعداز مدت ها پادشاه نخست وزیر را به دیدن لباس فرستاد. اما وی هر چه نگاه کرد چیزی ندید، از ترس اینکه حرام زاده شناخته شود، به تعریف پرداخت. دیگران نیز چنین کردند.
تا بالاخره نوبت به خود پادشاه رسید البته او هم چیزی ندید و پیش خود گفت معلوم می شود من یکی در میان این همه حلال زاده نیستم! خیا
بچه که بودم صدای محکوم گری در ذهنم شدت می گرفت که تاریخ چه چیزهایی را پشت سر گذاشته و خودم را در هر تکه ای از آن که جا می کردم چیزی جر ترس وجودم را در آغوش نمی گرفت. با فکر اینکه من در تاریخ امروز زندگی می کنم و هیچ تعلقی به آنجا ندارم خودم را تسکین می دادم. مانند بیدار شدن از کابوسی بود که تا چند لحظه بعد از باز کردن چشم هایت فکر می کردی واقعیت است، و بعد آرام می گرفتی که صرفا رویایی نامطلوب بوده. 
امروز من تمام تاریخ را یک جا تجربه می کنم. ترس از
بچه که بودم صدای محکوم گری در ذهنم شدت می گرفت که تاریخ چه چیزهایی را پشت سر گذاشته و خودم را در هر تکه ای از آن که جا می کردم چیزی جر ترس وجودم را در آغوش نمی گرفت. با فکر اینکه من در تاریخ امروز زندگی می کنم و هیچ تعلقی به آنجا ندارم خودم را تسکین می دادم. مانند بیدار شدن از کابوسی بود که تا چند لحظه بعد از باز کردن چشم هایت فکر می کردی واقعیت است، و بعد آرام می گرفتی که صرفا رویایی نامطلوب بوده. 
امروز همان صدا مرا تکان می دهد که ببین تمام تاریخ
رمان بلندای شانه هایت
دانلود رمان بلندای شانه هایت اثر معصومه خلیلی با فرمت های pdf ، اندروید، آیفون و جاوا با ویرایش جدید و لینک مستقیم
داستان راجب یک مهماندار به نام هلنا و هاوش خلبان هواپیمایی مسافربری که تصادفی با هم انیس میشوند ، دخترک قصه تنهاست و کمی ابلهانه و بچگانه رفتار می کند ، اما پسر با تدبیر و پخته است ، هاوش که بخاطر نقص ظاهریش در بچگی از سمت هم سن و سالان و در بزرگسالی از طرف جنس مخالف زیاد جذاب نبود دچار یک عقده و سرکوب شده و تم
دلگویه‌ای دربارهٔ نهج‌البلاغۀ پارسی
امروز به بهانه‌ای سراغ کتاب ارزشمند «نهج‌البلاغهٔ پارسی» جناب استاد علی‌اکبر مظاهری رفتم. با بازکردن و تورق آن، به متنی که روی جلد نوشته شده بود، بیش از پیش ایمان پیدا کردم: «گزیده‌ای از زیباترین و شورانگیزترین خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه».خیلی شگفت‌زده شدم و لذت بردم از اینکه این کتاب به‌طور کامل فارسی است و متن عربی عبارت‌ها در آن آورده نشده است! چراکه در آثار نویسندگان دیگر - غال
رمان بلندای شانه هایت
دانلود رمان بلندای شانه هایت اثر معصومه خلیلی با فرمت های pdf ، اندروید، آیفون و جاوا با ویرایش جدید و لینک مستقیم
داستان راجب یک مهماندار به نام هلنا و هاوش خلبان هواپیمایی مسافربری که تصادفی با هم انیس میشوند ، دخترک قصه تنهاست و کمی ابلهانه و بچگانه رفتار می کند ، اما پسر با تدبیر و پخته است ، هاوش که بخاطر نقص ظاهریش در بچگی از سمت هم سن و سالان و در بزرگسالی از طرف جنس مخالف زیاد جذاب نبود دچار یک عقده و سرکوب شده و تم
 
برخلاف تصور و القای بعضی از رسانه ها درباره خطبه اخیر مقام معظم رهبری در 27 دی 98 که محتوای آن را معمولی و فاقد پیامی نو و نکته ای بکر می دانستند، حوادث این روزهای منطقه، معامله موهوم قرن، ایستادگی مردم در کرانه باختری و غزه، عزم گروه های جهادی فلسطین حتی محمود عباس و دولت خودگردان برای تقابل با زیاده خواهان، آماده باش ارتش رژیم غاصب، شهادت طلبی جوانان مسلح و عملیات متهورانه و مومنانه آنان در راه آزادی قدس شریف و ... شواهدی است که نشان می دهد
بسم الله
 
گزیده‌ای از یادداشت یک دوست عزیز
چندسالی هست که پست های #آمدنیوز را مرتب دنبال می کنم. به نظرم اگر کسی تصور کند این کانال تلگرامی را یک نفر یا یک تیم چند نفره یا یک گروه معمولی ساخته اند، بسیار ساده است. فکت های زیادی از مغالطات رسانه ای این کانال دارم که قطعا حاصل کار فشرده‌ی چندین گروه حرفه ای با منبع مالی بسیار غنی است. انشالله فرصتی شود و آنها را ارائه دهم.
از چند ماه پیش، آمد نیوز به شدت بر مسئله‌ی اختلاف میان رهبری و سردار سلیم
از #دختر_آبی تا #دختر_زیرآبی
ح‌سین ق‌دیانی: جریان افسادات با مدد از سلبریتی‌ها اسباب خودسوزی سحر را فراهم کرد تا شبنم، زیرآبی برود! آری! فلانی و بهمانی را به فرزندان دیگر نعمت‌زاده اضافه کنید! آقا و خانوم سلبریتی! تو بیش از آنکه موافق رفتن زنان به استادیوم باشی، عروسک خیمه‌شب‌بازی حجاریان و تاج‌زاده‌ای! اگر خیلی مردمی هستی، زبان سیاست‌بازان در دهان شما چه می‌کند؟! یک بار با همین حاشیه‌سازی‌ها #شیخ_کذاب را در پاچه‌ی ملت فرو کردید، بس ن
میخواستم طعم قلمش را بدانم شروع کردم به خواندن معروف ترین اثرش بوف کوربقول خودش طعم گس و تلخ ته خیار را می دهد. از خواندن کتاب لذت نبردم. هر چند هدایت را نویسنده ای بزرگ با قلمی روان میدانم اما در عین حال  -حد اقل آنچه در این کتاب هویداست- او صاحب ذهن و روحی بیمار است. کل کتاب عبارت است از ناله های یک بیمار که بیش از یکصد صفحه ناله و هزیان می گوید نه پایان و آغاز فصلی وجود دارد و نه سکانسی عوض می شود. همه چیز در طول یک فضای ممتد فانتزی رخ می دهد که خ
سللااامخوبید؟ خوشید؟

رفتار من عادی است
اما نمیدانم چرا
این روزها 
از دوستان و آشنایان
هرکس مرا میبیند
از دور میگوید
این روزها انگار
حال و هوای دیگری داری؟
اما
من مثل هر روزم
با آن نشانی‌های ساده
و با همان امضا همان نام و همان رفتار معمولی
مثل همیشه ساکت و آرام
این روزها تنها
حس میکنم گاهی کمی گنگم
گاهی کمی گیجم
حس میکنم
این روزهای پیش قدری بیشتر
این روزها را دوست دارم
گاهی
-از تو چه پنهان-
با سنگها آواز میخوانم
و قدر بعضی لحظه ها را خوب میدان
قانون جاذبه

اللّهُ الَّذِی رَفَعَ السَّمَاوَاتِ
بِغَیْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ثُمَّ اسْتَوی عَلَى الْعَرْشِ وَسَخَّرَ
الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یَجْرِی لأَجَلٍ مُّسَمًّى یُدَبِّرُ الأَمْرَ
یُفَصِّلُ الآیَاتِ لَعَلَّکُم بِلِقَاء رَبِّکُمْ تُوقِنُونَ (رعد/ 2)؛
«خدا کسى است که آسمان‏ها را، بدون ستون‏هایى که آنها را ببینید، برافراشت؛
سپس بر تخت (جهان‏دارى) تسلّط یافت؛ و خورشید و ماه را رام ساخت هر کدام
تا سرآمد معیّنى روان‏اند. ک
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-= با
فیلم  گاندو بقول معروف اب درلانه مورچه –ها-افتاد
ه است-  ومیخواهند این تهدیدرا تبدیل به
فرصت کننند که دروغگوئی نظام مشخص شد وانها میخواهند کسی از ایران درباره مردم
ایرن وقوانین شهروند-ی- حرفی نزند- اقایان نه درباره استراتژی الهی چیز میدانند-
نا درباره اطلاعاتی که غرب بخصوص  نوع
جاسوسی-خودشان   پخش میکند ونه اطلاعاتی
دراین زمینه فاش شده است دارند- معاویه ابوهریره بعوان جا سوس  به مکه فرستاد که |یا
 
وقتی می روم رژ لب می خرم ؛ دلم می خواهد صورتی ترین یا قرمز ترین یا بنفش ترین رژ لب را بزنم اما معمولا می روم سمت یک رژ مات که بشود در مهمانی خانوادگی و دانشگاهم زد !وقتی می خواهم آرایش کنم دلم می خواهد پشت پلکم سایه ی سبز بزنم اما مثل همه فقط یک خط سیاه پشت مژه هایم می کشم و ریمل می زنم !دلم می خواهد موهایم یک رنگ هیجان انگیز کنم اما وقتی می روم رنگ مو بخرم قهوه ای را بر می دارم
آن قدر دوست دارم با مانتوی سفید با گل های قرمز که دامنش چین دار ب
بیدار شده‌ام و نیستی. حال غریبی دارم؛ ترکیبی از غم، آسودگی، دلتنگی، شعف، عشق و دلشوره. کاش با تو از خانه بیرون می‌زدم. احساس می‌کنم پاهایم را زنجیر کرده‌اند. دیشب تمام شده و فقط احساسات انباشته و سردرگم کننده‌ای در من باقی مانده‌‌ است. همه آن لحظه‌های سعادت دلم می‌خواست زمان را نگه دارم، اما می‌گذشت و به این واقف بودم که چیزی از این لحظه‌ها جز خاطره‌ای موهوم باقی نخواهد ماند. تو را به خودم می‌فشردم و می‌خواستم که از هم بشکافم. می‌خوا
روزی که، مانند هر بار و هر بار، حسرت ِ از دست‌رفته هایم به اشک بدل شده باشند و به پرده ی چشمانم، روزی که تمام جهان برایم تنگ‌تر از همین اتاق، همین شب شده باشد، روزی که از قلبم فقط بطن و دهلیز مانده باشد برای پمپاژی یک خط درمیان، برای ته‌ْمانده ای نفس، روزی که صبح تا غروب، شب باشد و شب تا سحر، شب باشد، از برای تسلی ِ خاطر به یاد ِ خود خواهم آورد که من، خودم زمین خوردم، خودم از جا بلند شدم. دیر فهمیدم انحنای جاده به کدام سو راهم می‌برد؛ اما فهمید
روزی که، مانند هر بار و هر بار، حسرت ِ از دست‌رفته هایم به اشک بدل شده باشند و به پرده ی چشمانم، روزی که تمام جهان برایم تنگ‌تر از همین اتاق، همین شب شده باشد، روزی که از قلبم فقط بطن و دهلیز مانده باشد برای پمپاژی یک خط درمیان، برای ته‌ْمانده ای نفس، روزی که صبح تا غروب، شب باشد و شب تا سحر، شب باشد، از برای تسلی ِ خاطر به یاد ِ خود خواهم آورد که من، خودم زمین خوردم، خودم از جا بلند شدم. دیر فهمیدم انحنای جاده به کدام سو راهم می‌برد؛ اما فهمید
باید آگاه باشید که دعانویسی و رمالی جز فریب مردم چیزی نمی
باشد و این افراد تنها هدفشان سرکیسه کردن مردم می باشد و این کارها نه تنها مشکلات
خانوادگی و دیگر مسائل را حل نمی کند حتی بارها سبب از هم پاشیدگی خانواده ها هم شده
است . باید آگاه باشید که قانون مجازات اسلامی به برخورد با این اشخاص می پردازد و
مجازات هایی برای این اشخاص در نظر گرفته است.
مجازات دعانویسی و رمالی
نگاهی کلی به صفحاه های حوادث روزنامه ها نشان می‌دهد، دعانویسی و
رمالی یک مع
حافظ در اشعارش رازِ مهمی را ذکر می‌کند که به‌وضوح در زنده‌گی و ارتباطات ام‌روز، نقشِ کلیدی و چاره‌ساز دارد. می‌گوید: «وفا
کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم / که در طریقتِ ما، کافری‌ست رنجیدن»؛ این را داشته
باشید.

محمدعلی جمال‌زاده در کتاب «قصه‌های
کوتاه برای بچه‌های ریش‌دار»، داستان پیرِ بزرگی را تعریف می‌کند که در جمع دوستان
و یاران نشسته و ناگهان خدمت‌کارش با گریه و زاری خبر مرگ تک پسرِ جوان‌ش را به او
می‌رساند. جماعت همه منتظر عکس‌
بسم الله الرحمن الرحیم
یوگا از تبلیغ تا تحقیق(شماره 7)
اولین مرحله از مراحل هشتگانه یوگا ، یاما (پرهیز ها) است که یکی از اصل های این مرحله "اپریگرهه" می باشد.
 معنای تبلیغی و ویترینی اپریگرهه، "رها کردن دلبستگی ها" است ،ولی حقیقت  چیز دیگری است .
  نتیجه‌ی اپریگرهه آگاهی از تناسخ های گذشته است به طوری که فرد می فهمد که در زندگی قبل چه بوده و از کجا به وجود آمده، یعنی از متن کدام زندگی و با چه "کرمه" (کارما) و اعمالی در زندگی کنونی قرار گرفته است.
 ی
 
به نظر می‌رسد سیاستگذاری اقتصادی در ایران به بزنگاه تعیین‌کننده‌ای رسیده و به ویژه از مجرای بودجه ۹۹ همه حوزه‌ها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین ریل سیاستگذاری باید به نوعی طراحی شود که این اثرگذاری حتی‌الامکان مثبت بوده و یا حداقل منفی نباشد.
سؤال مهمی که مطرح شده این است که با کسری بودجه چه باید کرد؟ با توجه به اینکه سناریوهای مختلفی وجود دارد سوال دقیق‌تر این است که کدام سناریو آثار منفی کمتری دارد یا حتی آثار مثبتی را هم می‌ت
به نظرم می‌آید به عقیدهٔ قلبی اغلب ما، خدای سرزمین‌های سبز اروپا با خدای خاک‌های لم‌یزرع بیابان‌های آسیا و آفریقا فرق می‌کند. خدایی که رنگ پوست روشن و چشم‌های آبی و سبز را آفریده با خدایی که رنگ تیرهٔ پوست و چشم را ساخته، متفاوت است.
یک خدا داریم که خوشگل و آسان‌گیر و باکلاس و تحصیل‌کرده است، خط اتوی شلوار و برق واکس کفش‌هایش، چشم را خیره می‌کند و بوی عطرش وقتی کنارت نشسته هوش از سرت می‌برد.
یک خدای دیگر هم هست ژولیده و گرسنه و نازیبا.
انجمن
رهپویان هدایت: تاریخ تصوف نشان می دهد که منصب قطبیت و یا به
عبارت دیگر همان شهوت ریاست، در فرقه های درویشی چنان حائز اهمیت است که به محض
فوت سرکرده وقت از گوشه و کنار مدعیان جانشینی قد علم می کنند و خود را بزرگ فقر
معرفی می نمایند.
مریدانی که تا دیروز برای نورعلی تابنده سر و
دست می شکستند و مدعی عشق وی بودند، از امروز او را به ورطه فراموشی سپرده و هنوز
جسد او کفن نشده به دنبال مطرح کردن قطب جدید برآمده اند.
حال بگذریم که وقتی در بیان لفاظی
بسمه تعالی
سوال اساسی این است که هدف آقای ظریف از ارسال کدهای دروغ  به مردم ایران و دشمنان جمهوری اسلامی چیست؟
سخنانی از جمله:
1- در خصوص قدرت موشکی آمریکا و ناتوانی ایران در مواجهه با آمریکا در جمع دانشجویان
2-در جمع سناتورهای آمریکایی
3- در خصوص پولشویی در ایران
4-...
5- و آخرین مورد از سخنان ظریف می توان به سخنان وی در مصاحبه با روزنامه اشپیگل اشاره کرد:«آقای دکتر ظریف  در پاسخ به این سؤال خبرنگار روزنامه اشپیگل که «آیا احتمال مذاکره با آمریکا
موضوع: قطار
سکوت شدیدی تا دوردست‌های دور، همه جا گسترده شده بود، به طوری که گاهی صدایی می‌شنیدی و هیچ چیزی در سرتاسر افق مشاهده نمی‌کردی، و نمی‌دانستی که صدایی موهوم است یا پیام‌رسان ظاهر شدن چیزی از هر سوی ممکن. آفتاب نیز، سخت و تند و تیز، بر همه جا می‌تابید و تمام سطح پشت و موهای سر او را که سرپا نشسته بود، زیر اشعه‌های پرحرارت خود، می‌سوزاند.
او اما، بی تفاوت به همه‌ی این‌ها، خاموش و سر به زیر انداخته، تنها آه‌های گاه و بی‌گاهی می‌ک
رهپویان هدایت: عملکرد
مهره های فرقه ضاله بهائیت نشان می دهد که آنان در مواجهه با سوالات از ظرفیت
بسیار پایینی برخوردار هستند و با کوچکترین طرح بحثی برآشفته می گردند. در واقع
بهائیان به دلیل نقص و ضعف شدید در باورهای فرقه ای دچار چنین رفتارهایی شده اند
چراکه برای نمونه مشخص نیست بها، سرکرده این فرقه ضاله دقیقا چه عنوانی را دارا می
باشد. بها در نوشته هایش خود را خدا، رب، پیامبر و حتی غلام معرفی
کرده  که  با این وصف مشخص است بهائیان با ابهام شد
چرا ایدئولوژی‌ها برای غلبه از خشونت استفاده می‌کنند؟ نقطه‌ی اشتراک این خشونت‌ها کجاست؟ تا چه حد تقصیر از ماهیت ایدئولوژی است؟ذهنیت توتالیتر از ایدئولوژی تغذیه می کند؛ هورکهایمر مشخصه‌ی آن را کسوف عقل می‌داند و ابزار شدن عقل؛ از شهوت ویران‌گری و تار و پود مرگ‌طلبی یا همان نکروفیلی تغذیه می‌کند.
ایدئولوژی حاکمان، به دین تبدیل شده است و کارکرد دینی پیدا کرده است.
ایدئولوژی حقیقتی را مطلق می‌انگارد؛ مدارش بسته و خودبسنده است؛ امکانات
بدین ترتیب، ادعای شخصی بودن دین براساس نگرش لیبرالیسم دینی با شکست مواجه می‌شود چرا که عقل و شیوه عقلانی از تحقیق و اثبات عقاید دینی ناتوان نیستند. شخصی تلقی کردن دین، محدود نمودن آن به باور و ایمان شخصی و ـ حداکثر ـ انجام مناسک و آیین‌های عبادی فردی و قطع ارتباط میان برنامه‌ها و تعالیم اجتماعی و سیاسیِ وحی و مناسک شخصی آن بر این امر مبتنی است که عقل انسان از دستیابی به وحی و اثبات عقاید دینی ناتوان باشد. با شکست آن مبنای موهوم که دین عقل
چرا ایدئولوژی‌ها برای غلبه از خشونت استفاده می‌کنند؟ نقطه‌ی اشتراک این خشونت‌ها کجاست؟ تا چه حد تقصیر از ماهیت ایدئولوژی است؟ذهنیت توتالیتر از ایدئولوژی تغذیه می‌کند؛ هورکهایمر مشخصه‌ی آن را کسوف عقل می‌داند و ابزار شدن عقل؛ از شهوت ویران‌گری و تار و پود مرگ‌طلبی یا همان نکروفیلی تغذیه می‌کند.
ایدئولوژی حاکمان، به دین تبدیل شده است و کارکرد دینی پیدا کرده است.
ایدئولوژی حقیقتی را مطلق می‌انگارد؛ مدارش بسته و خودبسنده است؛ امکانا
چرا ایدئولوژی‌ها برای غلبه از خشونت استفاده می‌کنند؟ نقطه‌ی اشتراک این خشونت‌ها کجاست؟ تا چه حد تقصیر از ماهیت ایدئولوژی است؟ذهنیت توتالیتر از ایدئولوژی تغذیه می‌کند؛ هورکهایمر مشخصه‌ی آن را کسوف عقل می‌داند و ابزار شدن عقل؛ از شهوت ویران‌گری و تار و پود مرگ‌طلبی یا همان نکروفیلی تغذیه می‌کند.
ایدئولوژی حاکمان، به دین تبدیل شده است و کارکرد دینی پیدا کرده است.
ایدئولوژی حقیقتی را مطلق می‌انگارد؛ مدارش بسته و خودبسنده است؛ امکانا
و باز هم محمود دولت‌ابادی و رمانی نو از ایشان. «بیرون در» تازه‌ترین اثر محمود دولت آبادی است که بیشتر به داستانی بلند شباهت دارد تا رمان. «بیرون در» با گیجی و سرگردانی دختری شروع می‌شود که خود را نشسته پشت یک میز در خانه‌ای نااشنا می‌یابد. دختر سیر رویدادهایی که طی شب گذشته از کافه قنادی فرانسه در خیابان انقلاب تهران وی را بدان جا کشانده در ذهن مرور می‌کند؛ اصلاً چه رویدادهایی؟ رویدادی نبوده جز یک نشستن در کافه قنادی، البته به تنهایی،
چرا ایدئولوژی‌ها برای غلبه از خشونت استفاده می‌کنند؟ نقطه‌ی اشتراک این خشونت‌ها کجاست؟ تا چه حد تقصیر از ماهیت ایدئولوژی است؟ذهنیت توتالیتر از ایدئولوژی تغذیه می‌کند؛ هورکهایمر مشخصه‌ی آن را کسوف عقل می‌داند و ابزار شدن عقل؛ از شهوت ویران‌گری و تار و پود مرگ‌طلبی یا همان نکروفیلی تغذیه می‌کند.
ایدئولوژی حاکمان، به دین تبدیل شده است و کارکرد دینی پیدا کرده است.
ایدئولوژی حقیقتی را مطلق می‌انگارد؛ مدارش بسته و خودبسنده است؛ امکانا
- شیح محمد لاهیجی می گوید : 
بی نشان شو از همه نام و نشان 
تا به بینی صورت حق را عیان 
هر که از قید تعیین وارهید 
بی من و ما  ، خویش را مطلق بدید 
شیخ شبستری می گوید : 
تعیین نقطه وهمی است بر عین 
چو عینیت گشت صافی ، غین شد عین 
. عین : جشم ، جشمه ، ذات شیئی
. غین : تاریکی و پوشیده شدن آسمان است 
پس عین ، ضد غین است و امتیاز آن از این به نقطه ای است و چون آن نقطه را از میان برگیری ، غین همان عین است . هم چنین است امتیاز ممکن از واجب که به تعیین است و تعیین ا
و باز هم محمود دولت‌ابادی و رمانی نو از ایشان. «بیرون در» تازه‌ترین اثر محمود دولت آبادی است که بیشتر به داستانی بلند شباهت دارد تا رمان. «بیرون در» با گیجی و سرگردانی دختری شروع می‌شود که خود را نشسته پشت یک میز در خانه‌ای نااشنا می‌یابد. دختر سیر رویدادهایی که طی شب گذشته از کافه قنادی فرانسه در خیابان انقلاب تهران وی را بدان جا کشانده در ذهن مرور می‌کند؛ اصلاً چه رویدادهایی؟ رویدادی نبوده جز یک نشستن در کافه قنادی، البته به تنهایی،
ممکن است این پرسش پیش آید که چنان که گفته اند آثار و احکام مختلفند، زیرا مثلا آثار و احکام آتش احراق و اشراق و گرمى است، در صورتى که آثار و احکام آب سیلان و رطوبت و خنکى است و به همین قیاس است سایر اشیا که آثار و احکامشان با یکدیگر مختلفند، در صورتى که وجود حق یک حقیقت است که در آن به هیچ وجه اختلاف و تباین نیست، پس چگونه مبدأ این همه آثار متضاد و متباین مى شود و در یک زمان به صورت همه آنها ظاهر و در یک آن با همه آنها مقارن مى گردد؟
در پاسخ این پرس
- شیح محمد لاهیجی می گوید : 
بی نشان شو از همه نام و نشان 
تا به بینی صورت حق را عیان 
هر که از قید تعیین وارهید 
بی من و ما  ، خویش را مطلق بدید 
شیخ شبستری می گوید : 
تعیین نقطه وهمی است بر عین 
چو عینیت گشت صافی ، غین شد عین 
. عین : جشم ، جشمه ، ذات شیئی
. غین : تاریکی و پوشیده شدن آسمان است 
پس عین ، ضد غین است و امتیاز آن از این به نقطه ای است و چون آن نقطه را از میان برگیری ، غین همان عین است . هم چنین است امتیاز ممکن از واجب که به تعیین است و تعیین ا
 
 
به نظر می‌رسد که ناراحت و غمگین بودن برای بسیاری از ما، پذیرفته‌تر و قابل‌درک‌تر از شاد و شادمان بودن است.
در حدی که اگر کسی را در تاکسی یا اتوبوس ببینیم که ساکت ایستاده و غمگینانه در خود فرو رفته، او را درک می‌کنیم؛ اما اگر فردی دائماً لبخند روی لبش باشد یا قهقهه بزند، او را دیوانه می‌پنداریم.
آیا تا به حال شده کسی را که با صدای بلند در یک محیط باز گریه می‌کند، دیوانه فرض کنید؟
همین مثال‌های ساده – که همه‌ی ما کمابیش در زندگی روزمره
کتاب کوه پنجم قصه پیامبری
از بنی‌اسرائیل است که از دست حاکم ظالم منطقه اَخاب فرار می‌کند. پیامبری که
کوئیلو معرفی می‌کند، در حدّ فهم خودش از پیامبریست، نه آن پیامبری که خداوند به
جهانیان معرفی کرده است.

پیامبر پائولو حتی به اندازه
یک انقلابی معمولی هم شجاعت و استقامت ندارد به همین جهت گاهی پشیمان می‌شود و
گاهی به خدا اعتراض می‌کند و می‌گوید: «چرا مرا برای این کار برگزیده‌ای  خداوندا؟
آیا نمی‌بینی قادر نیستم آنچه را از من خواسته‌ای ا
تعریف تدلیس و انواع آن[1]
تعریف تدلیس: دست یا زیدن به اعمالی که موجب فریب طرف معامله و در نتیجه ضرر مالی او باشد را تدلیس می نامند. به بیان دیگر تدلیس به معنای فریب دادن و یا پنهان کردن واقع است، پس هرگاه فروشنده ای برای فریفتن خریدار وضعی موهوم را به کالای خود نسبت دهد یا عیبی که در آن است را بپوشاند می گویند در معامله تدلیس کرده است. بدین گونه که در هر نوع تدلیس نوعی تقلب وجود دارد و شخص نیرنگ باز بی اعتنا به شرافت شخصی و درستکاری متعارف از اعت
                                                        
«انسانهای عادی» در مقایسه با جهان موهوم «انسانهای اقتصادی»، خیلی کج رفتاری می کنند و این یعنی آنکه پیش بینی های نادرست زیادی از سوی مدل های اقتصادی سر می زند.
پیش بینی هایی که می توانند تبعاتی به مراتب جدی در پی داشته باشند. تقریبا هیچ اقتصاددانی وقوع بحران مالی سالهای ۲۰۰۸-۲۰۰۷ را ندید
از بین تمامی عالمان اجتماعی وقتی پای اثرگذاری بر خط مشی عمومی در میان باشد، اقتصاددان ها بیشترین قدرت تأث
فریاد بلند «آقای مقاومت» و میکروفونهای خاموش و زنگ زده‌ی ما
علی علیزاده
.سید حسن نصرالله دیروز سخنرانی کرد که معتقدم سالها بعد آن را به عنوان نمونه‌ای درخشان از سخنرانی نظامی-سیاسی راهبردی تدریس خواهند کرد 
.سیدحسن سخنرانیش را دیروز با یادآوری جنگ سی و سه روزه شروع کرد 
.جنگی که نه فقط سرنوشت لبنان که معادلات منطقه ما را به صورت جدی عوض کرد
.جنگی که هشتاد میلیون ایرانی به خاطر ناتوانی رسانه‌هایشان، آنطور که باید آن را نشناخته‌اند. هرچند
به قلم دامنه: موعودگرایی. به نام خدا. سلام. در شیعه اندیشه‌ی منجی، مَهدی، موعود، ظهور و منتظِر و منتظَر بسیار غلیظ‌تر از دیگر ادیان و مکاتب سیاسی است. هم در هندو، هم در بودایی‌ها و هم در مارکسیسم وعده و آینده وجود دارد. «هندو»ها منتظر ویشنو هستند که او را کالکی می‌نامند. بودایی‌ها اما ظهور پنجمین بودا را روزشماری می‌کنند. حتی مارکس و لنین نیز با موعودگرایی قطعی، افکارشان را نزد پیروان جاوید ساختند. مارکس در تئوریک (=نظری) و لنین در پراتیک (=
 
هنوز یک نشده بود و به ساعت من، فردا هنوز دیروز بود و می‌توانستم کم‌خوانی را جبران کنم.
نوک نوار قرمز لای کتاب را گرفتم و آن را باز کردم. شروع فصل هفتم:
«فردای آن روز برای "اِما" روز مصیبت‌باری بود. همه چیز به نظرش غرق در هوای سیاهی آمد که به نحو گنگی روی سطح اشیاء جریان داشت، و اندوه با هوهوی ملایمی درونش را فرامی‌گرفت آن‌چنان که باد در کوشک‌های متروک زوزه می‌کشد. خیالی بود که آدمی درباره چیزی می‌پرورد که دیگر برنمی‌گردد، خستگی و ملالی ک
موضوع: آزاد
لوییس به سختی دست خود را دراز کرده بود، و با آنکه روی چهارپایه رفته و بر پنجه ایستاده بود، تازه نوک انگشتانش توانسته بودند بدنه‌ی شیشه را لمس کنند. در همان حال اما، سر به سمت شانه چپ خود چرخانده بود و به زحمت، ماری را نگاه می‌کرد، که با موهای افشان و طلایی‌اش، در حالی که کف دستان لطیف خود را به هم چسبانده و سر انگشتان سبابه را بر لب‌های ظریفش نهاده بود، با ذوق و شوق فراوانی که در چشمانش موج می‌زد، کنار چهارپایه ایستاده بود.
با هر
قصد نوشتن نداشتم و حتی همین الان هم که دارم می‌نویسم باز هم قصد نوشتن ندارم؛ ولی حقیقتا باید می‌گفتم که از بعضی واکنش‌های اخیر دلم گرفت. عجیب است برای من وقتی کسی باور و اعتقاد به «دعا» را مسخره یا حتی به آن توهین می‌کند. می‌فهمم و خودم هم بارها دیده‌ام سوءاستفاده از دین را برای دور زدن عقل و منطق و بدتر از آن، این دو را در اساس، مزاحم و معارض هم دیدن. می‌دانم هنوز مرزهای جبر و اختیار، سرنوشت ازپیش‌نوشته‌شده و تلاش بشر، اعتقاد به ابزار ما
آیا شهرت بد است؟
مسائلی هستند که برای ما جزو بدیهیات شده‌اند، اصلا دوست نداریم درباره‌شان توضیح بدهیم و هر نوع حرف زدن پیرامونشان برایمان ملال‌آور و خسته‌کننده است. برایم بسیار اتفاق افتاده که در حین بحث و گفتگو پیرامون موضوعی وقتی به این دست مطالب برخورده‌ام تازه متوجه شدم اصولا لزومی ندارد آنچه برای من بدیهی و متقن است برای دیگری حتی در جهت نقیضش تصور نشده باشد، این مساله می‌تواند از جمله اموری باشد که در هستی‌شناسی من جای گرفته و ب
 
 
انگار رسیده‌ای به دوگانه عشق و نفرت؛ همان صفر و یکی خودمان. نه دیگر نمیشود بیتفاوت بود، باید انتخاب کرد... تحملّت بریده؟ تمام شده؟ طاقتت طاق شده؟ چرا؟ چه شده است مگر؟ شده است اینکه در کنکاش این نکته هم بیفتی که چرا و چگونه که تنها اضافه شدن بار غم و مشکل شدن مساله است..‌ نمیشود دیگر گذشته را زخم زد که چرا و چطور، مگر تو همان مرد دیروزین نیستی؟ البته با کمی انباشت غم و از دست‌دادگی امید.. گمان میکنی یک باتری‌ای هستی که تمام انرژی‌اش را داده
کرونا این روزها نفس همه را گرفته است! برخی‌ها را روی تخت بیمارستان و برخی را تا گلوگاه ترس و در دل قرنطینه‌های خانه‌گی...کرونا دارد با لایه‌های مختلف جامعه ما کنش می‌کند. مدارس و دانش‌گاه‌ها و ادارات را به تعطیلی کشانده، دید و بازدید و دورهمی‌ها را محدود کرده‌، حتی مناسک اجتماعی مقدس را کم‌رنگ کرده... خلاصه پیر و جوان، زن و مرد، مذهبی و غیرمذهبی، موافق و مخالف همه را به چالش کشانده است. بله کرونا ویروس است و در عین وحدانیت ناب، به وظیفه،
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
خداوند متعال می فرماید: «وَ
إِذا سَأَلَکَ‏ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ
إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ
یَرْشُدُونَ؛ و هرگاه بندگان من، از تو در باره من بپرسند، [بگو] من
نزدیکم، و دعاى دعاکننده را -به هنگامى که مرا بخواند- اجابت مى‏کنم، پس
[آنان‏] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه
یابند.»( سوره مبارکه بقره،186 )اگر
بنده ای واقعا خدا را باور داشته و با ت
ماه آبدرباره کلیپ منتشر شده درباره ی  عصر آکواریوس اگر چه من با بیشتر ادعاها و نظریاتش موافق نیستم. و آن را موهوم و تخیلی می دانم.و گمان نمی برم در ماجراهای زمین شناسی فصلی به این حالات بازشده باشد که با تغییر دوره ی مزوزوییک  گَرد معنویت  بر محاسن زمین نشسته باشد.  و یا در دوره ای معنویت بشر بصورت تخیلی رشد کند.
اما  از دوران مزوزوییک به دوران جدید زمین شناختی به تحولی نو دچار شد و همینطور دوران جدیدتر و نهایتا زمین بستر انسان نو شد و به کمک ز
یک معما آیا «پیچ‌گوشتی» و «پیچ و مهره» و «آچار» و ... ⚙️ اموری اعتباری هستند یا حقیقی؟؟ (با همین اجمال و چندوجهی بودن) این سوال نوعی تمرین و تروجیع و توسعه فلسفه -و نظریه اعتباریات- است.  این بحث یک‌سری رفت و برگشت جذاب را در پاورقی های رساله دکتری یکی از پژوهشگران موسسه امام خمینی(ره) بین نویسنده رساله و استاد صادق لاریجانی رقم زد.
آیا صنعت و صنایع با اعتبار ارتباط دارند یا خیر؟ اگر دارند، تا چه حد و در کدام بخش خود؟ معمای پیچ گوشتی نمونه ای
با انزوای آمریکا، پیروزی ایران در جنگ تحریم ها تایید شد. و ملت بزرگ ایران موفقیت چشمگیری در عرصه تولید به دست آورد. طبق آمار هیات دولت همه روستاهای ایران، از آب اشامیدنی و برق و گاز و برخوردارند. همه طرح های صنعتی یکی پس از دیگری، به بهره برداری می رسد. روزانه بیش از هزار طرح تولیدی و صنعتی نیز افتتاح می شود. سرزمین ایران را شوق تولید و توسعه فرا گرفته، در صنایع نظامی و دفاعی، از آمریکا و روسیه و چین جلو زده، واکنون تنها قدرت بلامنازع جهان است.
می گویند یک نفر در خیابان می رفت، چشمش به پوست موز افتاد! دست روی قلبش گذاشت و گفت: بازهم باید زمین بخورم! جالا جریان رسانه های ضد انقلاب است، هرجا کسی مریض می شود، ما باید تب کنیم! اگر در چین کرونا شیوع پیدا کرده، آنقدر تبلیغ می کنند تا همه مردم ایران تب کنند! لذا می بینیم بیشتر از چینی ها اینها ترسیده اند. در حالیکه آتفلوآنزا در آمریکا، دهها برابر مردم چین را کشته، ولی چون ضد انقلاب با آنها هماهنگ است، هیچی نمی گویند! در حالیکه رسانه های ایران
 
در باره وجود ابلیس، دیدگاه‏هاى متفاوتى ابراز شده است: برخى وجود او را تخیّلى محض پنداشته، و در انکار وجود وى، به ادلّه‏اى موهوم استناد جسته‏اند.[1] عده‏اى ابلیس را همان نیروى درونى غرایزى چون حسد و غضب‏[2] که ما را به سوى شر فرا مى‏خواند یا مفهوم نمادین جبهه مخالف پیامبران دانسته‏اند[3] و برخى با تأکید بر عدم وجود خارجى ابلیس، علّت یادکرد قرآن کریم از وى را اعتقاد اعراب جاهلى به جن شناسانده‏اند.[4]
درست در برابر دیدگاه پیشین که وجود او را
موضوع: به طور کلی هرگونه تخیلات شخصی
عصر دلگیری است، یا بهتر است بگویم روز دلگیری است؛ چرا که از همان ابتدای صبح که بیدار شدم، چیزی درون دلم گویی بی‌تاب بود، چیزی درون وجودم گویی در التهاب بود. در وضعیتی که هیچ شباهتی به هنگام خواب رفتنم نداشت، با سری در جای پا و پاهایی زیر و روی بالش، و دستانی به هر دو سو کشیده، با موهایی شکسته و پریشان، چشم باز کردم. پتوی ضخیمی که حتی در تابستان هم بروی خود می‌اندازم، تنها شکمم را پوشش داده بود، و گرمی و سرد
موضوع: یلدا
دیگر چیزی تا غروب نمانده است. جلوی چادر تک نفره‌ای که در جای مناسبی از صحرا برپا کرده بودم، روی کنده‌ی خشکیده‌ای نشسته‌ام، و به شعله‌های رو به خاموشی آتش کوچکی که برای دم کردن چای روشن کرده بودم، خیره‌خیره نگاه می‌کنم. چوب‌های نیم‌سوخته، و یا خاکستر شده، که برخی تند و برخی آهسته نفس می‌کشند، با هر دم و بازدمشان، چهره‌هاشان سرخ و گلگون می‌شود و سپس دوباره رنگ خود را می‌بازند. با ذهن و روحی تهی از هرچیز ممکن و ناممکن، تنها ب
دولت هرسال اعلام می کند کسری بودجه دارد، تا صندوق ذخیره ارزی را خالی کند! در حالیکه فقط در چند ماهه اخیر، سه برابر کسری بودجه از مفسدان اقتصادی پس گرفته شد، و از طریق قوه قضائیه به حساب خزانه واریز گردید! بودجه ریزان در ایران، به دلیل بی اعتنایی به عدالت اجتماعی، همیشه درگیری های موهوم ذهنی را مطرح می کنند، تا درجامعه تشویش ایجاد کنند، و مدیریت کشور را زیر سوال ببرند. آنها فقط به خزانه آمریکا و صندوق بین المللی پول فکر می کنند. تا هر طوری شده
اجل معلق
"اجل"  بمعنای سر رسید و فرجام مهلت و زمان بندی تعیین شده  می گویند.
قرآن کریم بیشترین هشدار درباره ی محدودیت حضور در دنیا را با واژه  " اجل " داده است. و با آمدن اجل "واقعه ی مرگ " هرکسی رخ می دهد.
وَ لِکُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا یَسْتَقْدِمُونَ «34»
مرگ در" بهترین بزنگاه" و موقعیت حیاتی  هرکسی می تواند رخ دهد. و یکی از حقوق  پروردگار ما استفاده از عنصرمرگ برای پویش و تکامل بشر است.
بنابرای
بهترین مارک رژلبامروز میخواهیم  تکلیف ” سرب ” و ” رژ لب ” را برای مدام معین کنیم پرسش این میباشد که آیا سرب در رژ لب ها موجود هست ؟ در حالتی که سرب موجود است آیا سرطان زاست ؟
ما دو مثال اطلاعاتی که در این زمینه بدست آوردیم بسیار متضاد بوده ، گروهی گفته اند که در چندین تولیدها یگانه سرب بکار رفته و آنان‌را نخرید و گروهی گفته اند که اینها طرز های تبلیغاتی می‌باشند برای ضربه زدن به فروش این تولید ها…خب ما هر دو حیث را برای شما قرار می دهیم و آن
کیفیت غسل و وضو را نیکو می دانست، اما این کارها مایه ای جز آب نداشت و نمی توانست گناهان را بشوید و دل های پریشان را راحتی بخشد. هدیه قربانی و تضرع به خداوند را پسندیده می دید، اما آیا این اعمال همه چیز را در خود نهفته داشتند؟ مگر اهداء قربانی سبب خوشبختی می شود؟ و اما خداوند؟ آیا هدیه قربانی به خداوند صحیح و ثواب و معقول و پسندیده است؟ اگر این قربانی ها و این افتخارات را به "آتمان" یگانه هدیه نکنیم، پس دیگر آن را به که می توان تقدیم کرد؟ اما "آتم
برنامه
گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند
***********************************************
به افق آفتاب
***********************************************
به نام ِ خدایی که بزرگترین قدرت ِ عالمِ
*************************************************
با سلام و امید اوقاتی خوش برای ِ همه شما عزیزان ، دل و جانمونو منور میکنیم به ذکر ِ نام و یاد ی خدا و در دقایقی نزدیک به اذان ظهر میهمان ِ شما هستیم
*******************************************
امروز با خودم فکر میکردم که چه جوری میتونم دغدغه و درگیریهای ِ زندگیمو کمتر کنم و بیشتر
مقاله جدید پیرامون فلسفه علم را در خبرگزاری مهر در اینجا، و هم در ادامه همین وبلاگ می توانید مطالعه نمائید. 
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی: فلسفه علم از زمان پیدایش خود در ابتدای قرن بیستم همواره با این سوال مواجه بود که دقیقا به چه حوزه ای در علوم تجربی باید بپردازد و مسائل و دغدغه های آن چیست؟
از جمله مواردی که واژه«فلسفه»به صورت «مضاف»به کار می‏ رود، در خصوص اصطلاح «فلسفه علم» می‏ باشد. در مورد اینکه ماهیت فلسفه علم چ
مقاله جدید پیرامون فلسفه علم را در خبرگزاری مهر در اینجا، و هم در ادامه همین وبلاگ می توانید مطالعه نمائید. 
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-سید مهدی دزفولی: فلسفه علم از زمان پیدایش خود در ابتدای قرن بیستم همواره با این سوال مواجه بود که دقیقا به چه حوزه ای در علوم تجربی باید بپردازد و مسائل و دغدغه های آن چیست؟
از جمله مواردی که واژه«فلسفه»به صورت «مضاف»به کار می‏ رود، در خصوص اصطلاح «فلسفه علم» می‏ باشد. در مورد اینکه ماهیت فلسفه علم چی
نخستین قوانین مدنی اسلامی
بخش دوم
فاطمه قهقایی[1]*
 
لزوم استقرار قانون در یثرب
اوس و خزرج مهاجرانی از جنوب عربستان بودند که مبانی حیات اجتماعی خود را برسنت  بیابانگردان حفظ کردند. اینان پس از استقرار در یثرب ، نه تنها برخلاف سایر شهر نشینان حجاز  درون شهر ، بدوی با قی ماندند بلکه هیچگاه نتواستند  از معیشت قبیله ای فاصله گیرند و یا خصایص غالب شهروندی ، پیدا کنند.
همبستگی سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و دینی مکیان با عنایت به وجود دار الندوه ، فق
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
دوره و شماره: دوره 1، پاییز 88 - مسلسل 1، بهار 1388
کیفیت پیدایش و انتزاع مفاهیم کلی PDF
حیثیت تقییدی در حکمت متعالیه PDF
فص یونسی در حکمت نفس انسانی PDF
بررسی تقریر علامه طباطبایی از برهان صدیقین PDF
نفس‌الامر PDF
 
دوره و شماره: دوره 1، زمستان 88 - مسلسل 2، زمستان 1388 
فطرت نمونی زبان دین و قرآن PDF
جبر فلسفی از نگاه قاعده ضرورت سابق (نقد و بررسی قاعده «الشیئ ما لم یجب لم یوجد») PDF
معجزه و قانون علیت PDF
سیر تطوّر تبیین فلسفی وحی از فارابی تا ملاصدرا PDF
 
دوره و ش
 
 
س:سلام و...
آراستگی چیست ؟آیا باید به آراستگی اهمییت داد؟
ج: با سلام :
 یکی از نیازهای مهم انسان  مورد احترام واقع شدن است.
 یعنی انسانها نیاز به احترام شدن دارند. وبرای ارضای این نیاز باید بصورت قرینه عمل کرد .یعنی احترام  بگذاریم تا احترام شویم
واحترام طلبی بیشتر یعنی احترام گذاشتن بیشتر...
تواضع ووقار وآراستگی  وخوشرفتاری جلب احترام می کند .
 البته این به معنای خفت وجلف بازی و... نیست
 بلکه جذابیت سالم وباشکوه در هیئت وقامت  نجابت ومتانت
س:سلام و...

آراستگی چیست ؟آیا باید به آراستگی اهمییت
داد؟

ج: با سلام :

 یکی از نیازهای مهم انسان  مورد احترام واقع شدن است.

 یعنی انسانها نیاز به احترام شدن دارند. وبرای ارضای
این نیاز باید بصورت قرینه عمل کرد .یعنی احترام 
بگذاریم تا احترام شویم

واحترام طلبی بیشتر یعنی احترام گذاشتن
بیشتر...

تواضع ووقار وآراستگی  وخوشرفتاری جلب احترام می کند .

 البته این به معنای خفت وجلف بازی و... نیست

 بلکه جذابیت سالم وباشکوه در هیئت وقامت  نجابت ومتان
در این مطلب شما را با رمز و راز‌هایی از یک آیه که به قله قرآن مشهور است آشنا می‌کنیم.

استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه 255 سوره بقره پرداخته است.

* آیه

اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ
سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا
الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ
أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْ
عالم نامرئی
    با ظهور غیر مترقبه یک ویروس ناشناخته در ماه های پایانی 1398 خورشیدی، جامعه کشور همراه با جامعه جهانی دچار تب و تابی بزرگ در مقابله با این مهمان ناخوانده شد.  در این راستا، سازمانهای پزشکی همگام با سایر بخش های اجرائی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری تلاش مجدانه ای را آغاز و قرنطینه اماکن عمومی را توصیه کردند.  به موازات این تلاش های خیرخواهانه، ناگهان اقداماتی در جهت مخالف مبارزه با بیماری توسط عده ای در "اماکن مقدسه" آغاز شد تو
تبیین گام دوم انقلاب اسلامی_ سبک زندگی/ قسمت سوم .
مطالعه فرمایید.
تبیین گام دوم انقلاب اسلامی_قسمت سوم
سبک زندگی
*پی ریزیهای اسلام._٣
تاثیر محیط..
محیط از عوامل بسیار مهم سازنده ى منش هر فرد است. و منظور همه محیط هایی است که فرد از اغاز تا پایان زندگی ، در ان به سر برده است . چون محیط خانه ، اموزش و پرورش ، کار ، معاشرتهای فردی و سرانجام اجتماعی.
وضع ظاهر ، طرز گفتار و رفتار ، پوشاک ، وحتی سلامت و دانش و بسیاری از جنبه های دیگر منش انسان ، تابع محیط
اپیزود داوود، شهروز براری صیقلانی
داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
بچه موشی از عمق سوراخِ دیوار ظهور کرده و لحظه‌ای بعد با قدمهای تند و تیز ناپدید میشود.
جوجه کلاغ عجول قصه از شوق پرواز بود که چندی پیش لانه اش را ترک کرد به امید پرواز تا اوج آسمان اما بعد از سقوط ناباورانه اش از لانه اش د
  
 داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
   سی تقویم بعد....
[] درون پارک محتشم روی نیمکت چوبی ، پسرکی خسته از خستگیاش ، درمانده از دلبستگیاش ، درون دفترچه ی دلنویسش مینویسد ؛ 
نیست که نیست ,مادر گویی قطره ی آبی گشته و رفته زیر زمین ، در امتداد بیست تقویم دم به دم در هر قدم نامش برده ام . من بدنبال
اپیزود داوود، شهروز براری صیقلانی
داوود هفت سال داشت که یکروز سرد و مه آلود در اواسط آ ذر ماه سال ۷۳ از خواب برخواست تا مثل همیشه به مدرسه برود اما روزگارش دستخوش حادثه شده بود و او هرچه جست دیگر هرگز نتوانست مادرش را بیابد...
بچه موشی از عمق سوراخِ دیوار ظهور کرده و لحظه‌ای بعد با قدمهای تند و تیز ناپدید میشود.
جوجه کلاغ عجول قصه از شوق پرواز بود که چندی پیش لانه اش را ترک کرد به امید پرواز تا اوج آسمان اما بعد از سقوط ناباورانه اش از لانه اش د
احتمالا شما بی قراری مثل من تک شعار گچ های پرت شده از جانب معلم تان قرار اندوهناک اید. خب بوسیله هرحال این حزن تکنیکی وجود برای جمع کردن حواس مخاطب! اصلا تخیل کنید خودتان مشغول خطبه هستید و افراد آن طور که تصور می کردید، گوش نمی دهند. وضعیت خجالت آوری است، نه؟ چه می کنید؟ همراه ما باشید، می خواهیم به شما بگوییم که به جز کمال مطلوب گیری مخاطب با تکه های گچ، رویه های دیگری بی آرامی وجود دارند که با معاون آنها می توانید تمرکز و توجه مخاطبان تان را
 
هتل لوکس
خـــدمـــات هتـــل یکــــی از حیـــاتـــی‎تـــرین بخــــش‌هـــای هتل لوکس استمـــهمانان هتــــل‌هـــای لـــوکس دوســـت دارنـــد شـــناخـــته شـــونــــد و مورد تــــوجه قــــرار بـــگیرنــــد. بــــهتر اســــت کــــارکـــــنان هـــتل ، نــــام مســـافران را بــــدانــــند و بـــا آن‌ها احــــوال‌پــــرســـی کــــنند.
مســــئول نــــظافــــت هـــــتل هــــیچ وقــــت نـــــباید وســــایـــل شــــخصی مســـــاف
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
این یک روایت حقیقی ست که بدلیل غیر معمول بودنش سبب میشود آنرا به واژه و واژه گان را به خط بکشم تا شاید بتوانم وظیفه ی اخلاقی خویش را برابر خطرات ،پنهان در کوههای جنگل پوش غرب گیلان و حوادث سانسور شده ای که کسی از ان اگاه نیست مطلع و به گوش شما برسانم .   
  نکته؛ بنده مراد نوری زاده فرزند عبدالل¬ه متولد سینزدهم فروردین 1348 سه کلاس سواد اکاور ، سبب عدم توانایی در نگارش صحیح مطالب مورد نظر میشود، از اینرو به فردی تواناتر و آشناتر رجوع نموده ام و ت
پروتکل دوازدهم
واژه آزادی را که تفسیرات مختلفی از آن ارائه می‌شود، ما این‌گونه تعریف می‌کنیم: «آزادی یعنی این که تو حق داری آنچه را قانون اجازه داده است انجام دهی». این تعریف، در زمان مناسب، برای ما سودمند خواهد بود؛ زیرا زمام همه‌ی آزادی‌ها را به دست خواهیم گرفت؛ چون این قوانینند که حرف آخر را می‌زنند و به اقتضای مصالح ما و آن‌طور که ما می‌خواهیم وضع و حذف می‌شوند.ما با مطبوعات به این شیوه عمل خواهیم کرد: در حال حاضر مطبوعات چه نقشی ای

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها